Noista aikaisemmin vaihtoehtoina olleista rattaista putoili vaihtoehtoja pois pitkin kesää ja oli helpompi sanoa mitä en ota. Britaxit olivat kuitenkin liian isot, varsinkin jos käytti yhden lapsen rattaina, Z-liner ei miellyttänyt ulkonäön, materiaalien ja halvan olemuksen takia, Hauckeista en osaa vieläkään sanoa juuta enkä jaata, kun en päässyt kokeilemaan, ei ne kauheasti innostaneet, jotta olisi jaksanut ottaa selvää. Jäljelle jäi vaihtoehdoiksi Phil & Tedsit (Vibe) ja iCandyt.
Päätin pörhältää shoppailureissun päätteeksi Punavuoren Peikkoon Selloon koeajamaan iCandyt kerrankin kunnolla. Myyjä oli erittäin avulias ja ammattitaitoinen ja siltä seisomalta rakastuin iCandy Peach Blossom rattaisiin. (Toinen vaihtoehto Pear oli hieman kökömpi verrattuna Peacheihin.) Liikkuvuus oli Peacheissa unelma, koko pieni ja näppärä vaikka on kaksi lasta kyydissä ja mikä tärkeää, yhden lapsen rattaina ei liian isot. iCandyjen ulkonäkö on pitkään viehättänyt ja väriksi valitsin sweet pean, eli turkoosi-limen. Samana päivänä tein kauppaan vielä toisen reissun ja otin mukaan miehen ja esikoisen, koska isomman istuinta oli kuitenkin vielä sovitettava. Tilaus tehtiin saman tien ja nyt on 6-8viikon odotteluaika edessä:)
Pakettiin, jonka ostin kuuluu siis rattaat kahdella ratasistuimella ja vauvakoppa. Näistä saa siis variaatiot yhdelle vauvalle, yhdelle taaperolle, vauvalle ja taaperolle, kahdelle taaperolle. Hintaa kokonaisuudelle tuli 1348€.
Ainoa miinus tällä hetkellä on päällimmäisen istuimen jalkaosan koko/ pituus. 92cm pitkän poikamme jalat eivät mahdu istuma-asennossa istumeen, vaan jalat jäävät koukkuun, jos pitää jalkoja jalkatasossa. Mutta eipä mahdu melkein missään muissakaan rattaissa... Istuimet ovat aika sirot ja kapeat, kun on tottunut esim Teutonioiden tilaviin istuimiin, mutta sirohan tuo meidän poikakin on, joten se ei ole ongelma. Kuomu riittää hyvin pään yli ja sitä saa nostettua tiettyyn pisteeseen asti.
Erittäin hyvä plussa taas on helppo ja nopea aisan pituuden säätö! Yhden käden mekanismi on loistava.
Nämä kaikki kommentit on muuten kirjoitettu vasta yhden "sovituskerran" jälkeen ja lisää mietteitä luvassa, kun rattaat pääsevät tositoimiin. Toivottavasti on jotain hyötyä muillekkin tuplaratasongelmien kanssa painiville!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti